FODMAP diet, opskrifter og gode tips

søde lette søndags kys!


Jeg har de sidste 2 år taget en del kilo på…. først fik jeg bil, siden flyttede kæresten ind så jeg skippede mere og mere af min løbetræning for hyggen på sofaen med vin og lækre sager! I starten af min FODMAP periode undgik jeg 100% sukker fordi jeg fik det rigtig skidt af det, men man kan også tage på af andre ting end sukker….. 😉

Men selvom jeg nu prøver at skære lidt ned på kalorierne er det stadig svært ikke at få lyst til søde sager og SÅ er disse drømmekys en dejlig lille kalorielet snack. Derudover er de fantastisk nemme at lave!

Til ca 100 styks

  • 6 æggehvider
  • 4dl rørsukker
  • evt chokolade, tørrede hindbær, kokos, lakrids, vanilje eller hvad du lige synes de kunne peppes op med.

Energifordeling pr styk 14kcal

Kulhydrat 3g
Protein 0g
Fedt 0g
Kostfibre 0g

Rør hviderne helt stive og tilsæt så langsomt sukkeret lidt af gangen. -nu har du flødebollefyld og hvis dine hvider er paseuriserede, så må man geeeerne smage! April 001
Min dej delte jeg op i fem forskellige og tilsatte; 1. hindbær og kokos 2. revet chokolade, 3.lakrids, 4. vanilje pulver og så en med naturel…. April 005 April 003

Hele herligheden fyldes op i en sprøjtepose og sættes i små toppe på en bageplade. Bages en time ved 100grader. Når de kommer ud er de meget porrøse og de skal køle HELT af inden de kan kommes i en kage dåse, men SÅ kan de også spises i store mængder! April 004

 

2 responses

  1. Pingback: Choko-nødekiks |

  2. Pingback: Bâgning | Søde tjøs – leaskovbo.dk

Skriv et svar

